joi, 10 noiembrie 2011

Justin Bieber distruge Metallica & Lou Reed în topul albumelor

Justin Bieber este, pe departe, învingătorul săptămânii. Albumul său de Crăciun “Under The Mistletoe” a intrat direct pe prima poziţie a topului american Billboard cu 210.000 de exemplare vândute chiar în săptămâna de debut. Este pentru prima dată în istoria Billboard când un artist solo masculin debutează direct pe pe prima poziţie a topului cu un album de crăciun. Performanţa fiind cu atât mai interesantă cu cât albumul a fost lansat cu ceva timp înainte de Crăciun, când lumea încă nu a intrat  în febra sărbătorilor.
Strategia de marketing din spatele lui Justin Bieber este impresionantă şi merge clar pe ideea faimei trecătoare în cazul artiştilor adolescenţi care, conform istoriei, au o perioadă de popularitate de doar câţiva ani. Echipa lui Bieber ştie că artistul o să se stingă şi o să fie înlocuit în următorii ani cu alţi puşti, care vin din urmă, exact cum Justin a făcut, de exemplu, cu Jonas Brothers. De aceea strategia este de a scoate cât mai mult din el, cât timp el este pe val. Astfel Justin a lansat un film 3d, un album de remixuri un album de crăciun şi mai mult ca sigur o să urmeze albume de Paşte, păpuşi replică ale artistului şi alte articole pentru fani care să valorifice fiecare bănuţ care poate fi exploatat cât timp posterul său mai este încă pe pereţii adolescentelor din întreaga lume.
Învinşii săptămânii au fost clar Metallica & Lou Reed şi colaborarea lor “Lulu”. Albumul s-a vândut doar în 13.000 de exemplare, clasând “Loutallica” pe un ruşinos loc 36 în topul “Billboard”. Comparativ, ultimul album Metallica, “Death Magnetic”, s-a vândut în nu mai puţin de 490.000 de exemplare în săptămâna de debut. Cifre ce ar fi spulberat orice concurenţă. Dave Mustaine, chitaristul Megadeth şi fost membru Metallica, explica în documentarul “Some Kinde Of Monster” cum tot ce ating Hatfield şi ai săi se transformă în aur. Văzând cifrele recente trebuie, însă, să ne întrebăm dacă, poate, rockerii şi-au pierdut acest talent sau este doar un eşec singular. Fapt este că fanii Metallica nu au apreciat niciodată schimbările de stil ale favoriţilor şi cu atât mai puţin experimentele, toate albumele în care Metallica a schimbat ceva, precum “Load” sau “St.Anger”, fiind percepute ca eşecuri de fani, acest lucru părând să fie situaţia şi în cazul lui “Lulu”. Ajunşi însă la o enormă popularitate şi având un renume care cântăreşte greu în muzica grea, “metaliştii” îşi mai pot permite şi experimente care deviază de la tipic.
Aşteptăm cu nerăbdare săptămânile următoare întrucât în cursă o să intre nişte albume mult aşteptate precum cele ale Rihannei, celor de laNickelback, Gym Class Heroes,  R.E.M sau al lui Drake.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu